Visit Satakunta- yhdessä enemmän

Visit Satakunta- yhdessä enemmän

19.9.2018

Satakunnan Matkailuyrittäjät toteuttaa kaksivuotisen Visit Satakunta – yhdessä enemmän
-hankkeen Satakunnassa.

Hankkeen tavoitteena on lisätä Satakunnan tunnettuutta kotimaisena ja kansainvälisenä matkailukohteena kirkastamalla Satakunnan matkailubrändiä. Visit Satakunta -brändiä tuodaan esille koko maakunnan yhtenäisellä ilmeellä mm. messuosastoilla ja tapahtumissa. Hankkeessa tuodaan yhteen jo olemassa olevia tuotteita ja palveluita.

Hankkeessa kartoitetaan myös maakuntaan sopivaa matkailun aluemarkkinoinnin mallia ja vahvistetaan aluemarkkinoinnin osaamista ja yhteistyötä. Hankkeen aikana pyritään selvittämään, miten maaseudulla toimivat yritykset voivat osallistua yhteiseen myynti ja markkinointitoimintaan.

Visit Satakunta – yhdessä enemmän -hankkeen aikana tehdään myös tutkimusta Satakuntaan matkustavista matkailijoista ja heidän ostokäyttäytymisestään.

Hankkeen pääasiallisina edunsaajina ovat satakuntalaiset maaseudulla toimivat matkailu- ja palveluyritykset. Hankkeen vetäjänä toimii Terja Wahlberg.

Hanke liittyy Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelman toimenpiteseen Maaseutuilmago ja osaajapula. EU:n rahoitusosuus on 80%.